2022 marketing trend: prijsvergelijkers
Tegenwoordig zijn er op het internet dusdanig veel aanbieders van verschillende producten tegen net iets andere prijzen dat daarbinnen een niche is ontstaan voor een nieuw type website: de prijsvergelijker. Deze website verzamelen prijzen over allerlei soorten producten van het hele internet, zodat consumenten zelf niet op zoek hoeven te gaan naar de goedkoopste locatie maar dit snel en gemakkelijk op een centrale plek kunnen vinden. Hier hebben zowel bedrijven als consumenten grote voordelen bij: de prijsvergelijker verdient vaak door de verkoop van advertenties en dergelijke de kosten voor de website terug. Lees snel verder!
Voordelen voor consumenten
Deze prijsvergelijkers, zoals bijvoorbeeld Bigshopper, bieden consumenten een erg aantrekkelijk alternatief. Zij zorgen er namelijk voor dat eventuele klanten niet meer allerlei verschillende webshops langs moeten om te kijken waar zij hun product tegen de beste prijs kunnen kopen. Bovendien is een klant op deze manier verzekerd van een veilige webshop. Maar daarnaast biedt een website als deze ook een ander voordeel: het levert klanten een makkelijke locatie op om te kijken naar nieuwe koopjes, bijvoorbeeld van een barbecue verkoper. Op deze manier kan je ook naar producten kijken die je interesseren, en waarvan je zelfs niet wist dat deze op de markt waren!
Voordelen voor bedrijven
De bedrijven wiens producten worden aangeboden op deze websites hebben hier echter zelf ook voordeel bij, mits zij degene zijn die het product voor de laagste prijs aanbieden. In dat geval zal de prijsvergelijker namelijk zorgen voor een grote toename in het aantal klanten, aangezien er nu veel meer mensen op de hoogte zijn van de gunstige prijs. Hierdoor stijgt ook de omzet, waardoor het voor het bedrijf weer makkelijker wordt om de prijs laag te houden. Hiermee heeft dus iedereen een positief resultaat, en betaal jij als klant alsnog de laagst mogelijke prijs!
